Obiective turistice

Obiectivele istorice aflate în municipiul Marghita au o atractivitate redusă pentru turiști, importanța lor fiind mai mult pe plan local. Spre exemplu, Biserica Catolică Sf. Maria datând din 1772, sau Biserica Protestantă (sec. XVI-XVIII), reprezintă repere importante strict pentru comunitatea locală.
Pe de altă parte, apele geo-termale cu proprietăți curative atrag și pot atrage un bazin mai larg de persoane-atât rezidenți, cât și vizitatori. În prezent, produsele turistice sunt subdezvoltate-potențialul balnear fiind parțial exploatat de către hotelul termal (exploatat prin firma Hotel Ștrand S.A), ștrandul termal (administrat de către Primăria municipiului Marghita) și spitalul municipal.
Deși au fost efectuate lucrări de reabilitare și modernizare atât pentru hotel, cât și pentru ștrand, infrastructura turistică este în continuare modestă și nu oferă servicii diversificate. Spre exemplu, ștrandul termal are doar bazine cu apă neacoperite, vestiare și câteva clădiri administrative, fără alte facilități, precum bazine de apă acoperite, puncte de alimentație publică, alte servicii tip spa, structuri de cazare sau spații pentru practicarea altor sporturi.
Potențialul geotermal al Marghitei trebuie analizat și în contextul zonal. Întreg județul Bihor se bucură de aceste resurse naturale, în unele localități acestea fiind deja valorificate pentru sistemul de încălzire centralizat (municipiul Beiuș) sau pentru turismul balnear (stațiunile Băile Felix și 1 Mai, comuna Sânmartin).
Mai mult, alte localități (Carei, Tășnad), având un profil asemănător Marghitei, au reușit ca prin investițiile făcute în ultima decadă să-și consolideze activitatea turistică balneară și să ofere posibilități de recreere pentru rezidenți.
De fapt, rezidenții Marghitei și locuitorii din județele Cluj și Mureș sunt în bună parte grupul țintă ce ar putea fi atras de oferta municipiului, mai ales din rațiuni de proximitate și posibila calitate superioară a serviciilor oferite la prețuri accesibile. În rest, la nivel național, cât și în zona de graniță a Ungariei cu România, există destinații cu o ofertă mult mai diversificată față de zona de nord a județului Bihor.
Din punct de vedere statistic, municipiul Marghita oferea în anul 2013, 339 de locuri de cazare în structuri de tip hotel, pensiune sau camping. Pragul de înnoptări anual nu cunoaște fluctuații semnificative, în 2013 fiind cuantificate 16197 de înnoptări, în general. acestea provenind din activitatea turistică sezonieră de vară și din turismul de afaceri. Mai mult, contribuția sectorului de turism (cuantificat prin serviciile HORECA, clasele CAEN 55, 56 și 79) la mediul economic local este modestă, de 1,22% din punct de vedere al cifrei de afaceri și de 2,42% al personalului angajat (110 persoane în 2011) (Agenția Națională de Administrare Fiscală, 2013).