Având în vedere prevederile art. 618 alin. (3) din Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 39 alin. (1) din H.G. nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare și ale art. XVI alin. (1) din OUG. nr.121/21.12.2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
Municipiul Marghita, Calea Republicii nr.1, județul Bihor, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției publice de conducere vacante de:
Director executiv adjunct, grad II, Direcția tehnică;
Durata normală a timpului de muncă: 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;
Probele stabilite pentru concurs sunt: selecţia dosarelor, proba scrisă, interviu.
Calendarul de desfășurare a concursului:
– Perioada de depunere a dosarelor de înscriere la concurs: 12.01.2024 – 31.01.2024, inclusiv, la sediul Municipiului Marghita, Calea Republicii nr.1.
Perioada selecție dosare concurs: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.
– Proba scrisă: 12.02.2024, ora 10,00, la sediul Municipiului Marghita, Calea Republicii nr.1;
– Proba interviu: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul Municipiului Marghita doar de către candidații care au obținut la proba scrisă minimum 70 puncte.
După afișarea rezultatelor obținute la selecția dosarelor, proba scrisă și interviu, candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult 24 de ore de la data afişării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării rezultatului probei scrise, a interviului, sub sancțiunea decăderii din acest drept. Perioada soluționare contestații: în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
Condiţii de participare:
Condiții generale: conform art.465 alin.(1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare poate ocupa o funcție publică persoana care îndeplinește următoarele condiții:
- are cetăţenia română şi domiciliul în România;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie;
- îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
- îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
- nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiunisăvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
- nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
- nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
- nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Condiții specifice:
- a) Studii de specialitate^3):
Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în unul dintre următoarele domenii de licenţă:
-Ramura de ştiinţă inginerie civilă, Domeniul de licenţă inginerie civilă;
Specializările:- inginerie civilă;
– constucții civile, industriale și agricole;
– Ramura de ştiinţă: arhitectură și urbanism-
– Domeniul de licenţă arhitectură, specializarea arhitectură;
– Domeniul de licenţă urbanism; specializarea urbanism și a administrarea teritoriului;
– Ramura de ştiinţă inginerie mecanică, mecatronică, inginerie industrială și management; Domeniul de licenţă: ingineria mediului;
Pot participa la concursul organizat pentru ocuparea postului şi absolvenţi cu diplomă de licenţă ai învăţământului universitar de lungă durată în alte domenii decât cele prevăzute mai sus, cu condiţia să fi absolvit studii de masterat în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice;
Studii universitare de master absolvite cu diplomă în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
- b) Vechime minimă în specialitatea studiilor: 7 ani.
În vederea participării la concurs, în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului, candidații depun dosarul de concurs.
Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Municipiului Marghita, Calea Republicii nr.1 și conțin în mod obligatoriu următoarele:
- formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr. 3 la H.G. nr. 611/2008, modificată;
- curriculum vitae, modelul comun european;
- copia actului de identitate;
- copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi a altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
- copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
Modelul orientativ al adeverinţei este prevăzut în anexa nr. 2D din H.G. nr. 611/2008. Adeverinţele care au un alt format trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa menționată mai sus şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor;
- copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului; – pentru candidații cu dizabilități, adeverința care atestă stsarea cdxe sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii;
- cazierul judiciar;
Cazierul judiciar fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire;
- declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legea specifică;
Copiile de pe actele prevăzute mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Formularul de înscriere la concurs, Modelul adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor dobândită după data de 01.01.2011, pot fi accesate pe pagina de internet a instituției https://marghita.ro/concursuri-si-examene/.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
Bibliografie / Tematică:
- Constituția României, republicată
cu tematica Reglementări privind Titlul I, Titlul II – capitolul I, II, III, IV din Constituţia României;
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare,republicată, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Reglementări privind Capitolul I, Capitolul II din Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind
prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu
modificările și completările ulterioare
cu tematica Reglementări privind Capitolul I, Capitolul II, Capitolul IV, Capitolul VI din Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi;
- Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și
completările ulterioare, Partea I, Partea a III-a, Titlul III ale Părții a VI-a, Partea a VII-a din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica
Reglementări privind :Titlul I și Titlul II ale Părții a VI-a,
Reglementări privind:
Partea I – Titlul II,Titlul III;
Partea a III-a – de la Titlul I la Titlul IV, Titlul V, cap.I și cap.IV;
Partea a VI-a -Titlul III;
Partea a VII -a din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ;
- Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii; cu modificarile si completarile ulterioare;
cu tematica Integral
- Ordinul Ministrului Transporturilor, Constructiilor si Turismului nr. 839/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991, privind autorizarea executarii lucrarilor in constructii, cu modificarile si completarile ulterioare;
cu tematica Integral
- Legea nr.10/1995 privind calitatea în constructii, cu modicarile si completarile ulterioare;
cu tematica Integral
- Lege nr. 98/2016 privind achizitiile publice,cu modificarile si completarile ulterioare;
cu tematica Integral
- Hotararea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor
referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind
achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
cu tematica Integral
- Hotararea Guvernului nr.273/1994 privind aprobarea Regulamentului de receptie a lucrarilor de
constructii si instalatii aferente acestora,cu modificarile si completarile ulterioare
cu tematica Integral
Atribuțiile postului:
- Conduce, îndrumă şi organizează activitatea întregii Direcții tehnice;
- Asigură conducerea executivă a direcției și răspunde de buna funcționare în îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin;
- Organizează activitatea direcției atât pe compartimente cât și pe fiecare funcționar din subordine;
- Stabilește măsurile necesare și urmărește îndeplinirea în bune condiții a obiectivelor;
- Urmărește și verifică activitatea profesională a personalului din cadrul direcției, îndrumă și sprijină în scopul sporirii operativității, capacității și competenței în îndeplinirea sarcinilor încredințate;
- Verifică, semnează sau vizează, după caz, potrivit competențelor stabilite, documentele întocmite de personalul din subordine;
- Veghează și răspunde alături de personalul din subordine de respectarea normelor legale și a celor hotărâte de Consiliul Local al Municipiului Marghita în domeniul de activitate al direcției;
- Răspunde de respectarea normelor de conduită și deontologie de către personalul din subordine în raporturile cu beneficiarii;
- Asigură respectarea disciplinei în muncă de către personalul subordonat, luând măsurile ce se impun;
- Informează, ori de câte ori este nevoie, conducerea instituției asupra activității desfășurare în cadrul direcției;
- Repartizează personalului din cadrul direcției sarcinile și corespondența și răspunde de buna organizare și desfășurare a activității de primire și soluționare a petițiilor adresate în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 cu modificările și completările ulterioare;
- Asigură soluționarea problemelor curente în cadrul direcției;
- Urmărește punerea în executare a hotărârilor consiliului local și a dispozițiilor primarului date în competența direcției;
- Întocmește și actualizează fișele postului la personalul din direcție;
- Întocmește raportul de evaluare a personalului din direcție și îl propune spre aprobare, conform prevederilor legale;
- Ține evidența prezenței, verifică și vizează concediile de odihnă și întocmește foaia colectivă de prezență;
- Întocmește evaluările performanțelor profesionale individuale personalului coordonat;
- Face propuneri primarului pentru demararea procedurilor de recrutare a personalului pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante, sau după caz, de reducere a posturilor ocupate sau vacante din subordine;
- Propune instruirea și perfecționarea personalului de specialitate din cadrul direcției;
- Elaborează rapoarte privind activitatea Direcției, stadiul implementării obiectivelor, pe care le prezintă consiliului local, conform prevederilor legale;
- Asigura realizarea tuturor măsurilor stabilite prin hotarari ale Consiliului Local al Municipiului Marghita sau prin dispozitii ale primarului în domeniul de activitate al direcției, asigură studierea, cunoașterea, punerea în aplicare și respectarea legislației, a actelor normative privind activitatea direcției;
- Participă în comisiile în care este numit prin dispoziţii ale primarului şi hotărâri constituite la nivelul Consiliului Local al Municipiului Marghita – licitaţii, evaluări, recepţii de lucrări;
- Urmăreşte, prin inspectorii de specialitate din subordine şi verifică prin sondaj modul în care se derulează, calitativ şi cantitativ, lucrările în execuţie, stadii fizice, asigurarea creditelor bugetare, finanţarea privind încadrarea în oferta adjudecata;
- Colaboreaza cu celelalte structuri – direcții, servicii și compartimente – în vederea stabilirii necesarului de fonduri în vederea elaborarii bugetului local;
- Asigură şi răspunde de rezolvarea în termen, cu respectarea legislaţiei în vigoare a lucrărilor, cererilor, sesizărilor şi scrisorilor aflate în competența Direcției;
- Participă la şedinţe de avizare ale Comisiei Tehnice de Urbanism din cadrul Primăriei;
- Face verificări pe teren a documentaţiilor prezentate spre avizare şi autorizare;
- Conduce şi urmăreşte desfăşurarea procedurilor de achiziţii publice conform legislaţiei în vigoare;
- Conduce evidenţa şi urmăreşte executarea contractelor de achiziţii publice;
- Urmăreşte ca închirierea sau concesionarea bunurilor publice si private să se facă numai cu respectarea procedurilor legale;
- Îndeplineşte atribuţiile ca membru în Comisia de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control intern/managerial al Primăriei Municipiului Marghita;
- Respectă şi aplică întocmai reglementările interne privind arhivarea documentelor;
- Răspunde de elaborarea procedurilor operaționale pe activitățile desfășurate în cadrul Direcției.
- Întocmește referate prin care propune primarului emiterea de dispoziții prin care deleagă responsabilități personalului de specialitate din subordinea sa, conform precederilor legale;
- Aplică și respectă prevederilor Regulamentului general privind protecția datelor (UE) 679/2016;
- Întocmeste referatele de necesitate pentru buna desfășurare a activității direcției;
- Întocmeste rapoarte de specialitate în vederea aprobării de către Consiliul Local al Municipiului Marghita a documentatiilor necesare desfășurării activității direcției;
- Întocmeste rapoarte trimestriale, anuale si de câte ori sunt solicitari activitatea direcției pentru Institutia Prefectului Județul Bihor, Consiliul Judetean Bihor, Inspectoratul de Stat în Construcții, Directia de Statistică, alte instituții publice etc;
- Întocmeste rapoarte, informări, note de fundamentare cu privire la activitatea direcției în urma solicitarii conducerii Primariei Municipiului Marghita si a Consiliului Local.
- Raspunde de legalitatea actelor si documentelor întocmite și emise care tin de specialitatea activitatii pe care o desfasoară;
- Participă la ședințele Consiliului Local și asigura informatiile solicitate;
- Întocmește referate, materiale informative, răspunsuri la adrese, diverse situații către sau la solicitarea primarului, consiliului local, consiliului județean, prefecturii sau altor instituții publice;
- Întocmește referate și rapoarte de specialitate și colaborează cu directiile/serviciile/compartimentele din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului în vederea elaborarii proiectelor de dispozitii ale Primarului și de hotarari ale Consiliului Local, specifice activității direcției;
- Respectă normele și atribuțiile de S.S.M. corespunzător funcției exercitate, în conformitate cu prevederile art.13 lit.d) a Legii nr.319/2006, cu modificările și completările ulterioare;
- Respectăși aplică întocmai reglementarile interne privind arhivarea documentelor;
- Asigură respectarea prevederilor actelor normative din domeniul prelucrării datelor cu caracter personal, păstrează confidenţialitatea datelor prelucrate, a conturilor de utilizator, a parolelor de acces la sistemele informatice ale instituţiei;
- Îndeplinește și alte atribuții stabilite prin lege, hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului municipiului în legătura cu atribuțiile de serviciu, în limita competențelor profesionale.
Informații suplimentare se pot obține la sediul Municipiului Marghita: C. Republicii nr.1; cam.13, secretar comisie de concurs: Nistor Ana, Serviciul buget-contabilitate, salarizare, resurse umane, sau tel. 0359/409977-int.15; e-mail: primaria@marghita.ro, site: www.marghita.ro.
Afișat în data de 12.01.2024, la sediul și pe pagina de internet a Municipiului Marghita.
Primar Secretar general
Marcel-Emil SAS-ADĂSCĂLIȚII jr. Cornelia DEMETER