AJUTOR DE ÎNCĂLZIRE PENTRU SEZONUL RECE 2024

AJUTOR DE ÎNCĂLZIRE PENTRU SEZONUL RECE 2024 – 2025

 

Direcția de Asistență Socială Marghita vă aduce la cunoștință faptul că LUNAR ÎN PERIOADA 01 – 20 VOR FI PRELUATE DOSARELE PENTRU OBȚINEREA AJUTORULUI DE ÎNCĂLZIRE PENTRU SEZONUL RECE 2024 – 2025 ȘI A SUPLIMENTULUI PENTRU ENERGIE, conform machetei anexate spre consultare.

 

Perioada de depunere a dosarului:   01 – 20 LUNAR

 

PLAFONUL DE VENIT:   1.386 LEI / PERS. ÎN CAZUL FAMILIEI

  2.053 LEI ÎN CAZUL PERSOANEI SINGURE

 

AJUTOR ÎNCĂLZIRE

GAZ

LEMNE

ELECTRICA

VENIT NET / MEMBRU

100 %

250 lei

320 lei

500 lei

SUB 200 lei

90 %

225 lei

288 lei

450 lei

200,1 – 320 lei

80 %

200 lei

256 lei

400 lei

320,1 – 440 lei

70 %

175 lei

224 lei

350 lei

440,1 – 560 lei

60 %

150 lei

192 lei

300 lei

560,1 – 680 lei

50 %

125 lei

160 lei

250 lei

680,1 – 920 lei

40 %

100 lei

128 lei

200 lei

920,1 – 1040 lei

30 %

75 lei

96 lei

150 lei

1040,1 – 1160 lei

20 %

50 lei

64 lei

100 lei

1160,1 – 1280 lei

10 %

25 lei

32 lei

50 lei

1280,1 – 1386 lei

10 %

25 lei

32 lei

50 lei

1280,1 – 2053 lei PERS SING.

SUPLIMENT ENERGIE

10

20

30 / 70

 

 

CERERILE POT FI SOLICITATE ZILNIC DE LA CAMERA 15 PARTER

ACTE NECESARE

pentru acordarea ajutorului de încălzire și a suplimentului pentru energie

      1. CERERE – DECLARAŢIE PE PROPRIE RĂSPUNDERE – formular tipizat

–       VIZAT DE REGISTRUL AGRICOL

–       VIZAT DE BIROUL IMPOZITE ȘI TAXE

 

       2. COMPONENȚA FAMILIEI – documente de identitate în termen de valabilitate pentru titular şi membrii incluși în cerere (domiciliul sau reședința trebuie să corespundă cu locul de consum):

    • cărţi de identitate, buletine de identitate, cărţi de identitate provizorii;
    • certificate de naştere pentru minorii care nu au împlinit vârsta de 14 ani;
    • permise de şedere temporară; permise de şedere pe termen lung, certificate de înregistrare sau cărţi de rezidenţă ale tuturor persoanelor care au aceeaşi reşedinţă, domiciliază la aceeaşi adresă, sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la cheltuielile comune;

După caz:

  • certificate de căsătorie, certificat de deces, sentință / hotărâre judecătorească de divorț;
  • actul doveditor / hotărârea judecătorească de încredințare / de încuviințare a adopției / privind măsura plasamentului / plasamentului în regim de urgență / a tutelei / a curatelei.

 

       3. LOCUINȚA:

  • dovada proprietății imobilului: titlu de proprietate, contract, extras CF
  • adeverinţă de la Asociaţia de Proprietari / Locatari – din care să rezulte: numele, prenumele, CNP-ul persoanelor înregistrate în cartea imobilului şi care figurează la cotele de întreţinere, codul asociației, adresa poștală și cea de e-mail a asociației, număr telefon;
  • solicitanții care au reședința pe raza UAT Marghita trebuie în mod obligatoriu să dețină pe actele de identitate viza de flotant valabilă pe durata acordării ajutorului pentru încălzirea locuinței, și vor atașa, după caz, documentul care atestă calitatea în care deține acea locuință: contract de închiriere înregistrat la Direcţiile Generale a Finanţelor Publice, contracte de comodat, contracte de vânzare-cumpărare, certificate de moștenitor etc.

 

      4. VENITURI:

Acte privind veniturile realizate de toţi membrii familiei sau de toate persoanele care au aceeaşi reşedinţă, domiciliază la aceeaşi adresă, sunt înscrise în cartea de imobil și sunt luate în calcul la cheltuielile comune ale acesteia, sau, după caz, de persoana singură, în luna anterioară depunerii cererii:

  • adeverințe de venit eliberate de angajator cu venitul NET, inclusiv valoarea tichetelor de masă și alte beneficii salariale;
  • adeverințe de venit de la ANAF pentru toți membrii majori ai familiei, inclusiv pentru veniturile din activități independente, din cedarea folosinței bunurilor, din investiții, din premii și jocuri de noroc;
  • cupon orice tip de pensie pe luna august 2024 + luna octombrie 2024 și ultima decizie de recalculare a oricărui tip de pensie,
  • cupon indemnizație șomaj, indemnizație handicap, întreținere etc.;
  • extras de cont la zi și pentru luna anterioară depunerii cererii, pentru deținătorii de cont,
  • dovada oricărui tip de venit
  1. pentru elevi și studenţi vor fi depuse și adeverinţe de la unităţile de învăţământ.
  2. în situaţia persoanelor singure / familiilor care declară că nu realizează nici unul din veniturile enumerate, vor anexa şi o declaraţie notarială privind veniturile din care se întreţin cu menţionarea luării la cunoştinţă că declararea necorespunzătoare a adevărului se pedepseşte conform legii penale.
  3. pentru cetățenii străini, aça cum sunt definiți la art. 2, lit. a) din O.U.G. nr. 194 / 2002 privind regimul străinilor în România, republicată, se va depune dovada mijloacelor de întreţinere care au stat la baza obţinerii permisului de şedere în România. Sunt exceptați studenții bursieri ai statului roman și studenții străini de origine română.

 

      5. DOVADA BUNURILOR MOBILE ŞI IMOBILE DEŢINUTE:

  • Certificatul de înmatriculare / talon auto pentru mijloacele de transport deținute de persoanele cuprinse în cerere

–       Adeverință de la Registrul Agricol cu starea materială

–       Certificat fiscal pentru toți membrii majori din cerere

–       Titularul și membrii incluși în cerere (persoane majore) care au reşedinţă în municipiul Marghita şi domiciliul în altă localitate vor depune:

  1. adeverință, de la direcţiile de taxe şi impozite locale din localitatea de domiciliu, privind clădirile, terenurile și mijloacele de transport aflate în proprietate, pentru fiecare persoană cuprinsă în cerere (certificat de atestare fiscală);
  2. adeverința de la Registrul Agricol al primăriei din localitatea de domiciliu privind terenurile sau animalele aflate în proprietatea persoanelor cuprinse în cerere;
  • adeverință de la primăria din localitatea de domiciliu cu negația că nu s-a solicitat ajutor de încălzire
    • dovada calității de chiriaș

 

      6. FACTURĂ – necesar pentru datele de identificare ale furnizorului, codul de client, codul locului de consum

  1. Pentru ajutorul de încălzire (pe perioada sezonului rece) – se bifează un singur sistem !!!
    • gaze naturale – se atașează ultima factură emisă de furnizor
    • energie electrică – se atașează ultima factură emisă de furnizor
    • combustibili solizi și petrolieri (lemne) – se bifează căsuța corespunzătoare

 

      Pentru consumul energetic – supliment pentru energie (pe tot parcursul anului) – se pot bifa mai multe surse de energie și se va atașa factură la fiecare sursă bifată

  • gaze naturale – se atașează ultima factură emisă de furnizor
  • energie electrică – se atașează ultima factură emisă de furnizor
  • combustibili solizi și petrolieri (lemne) – se bifează căsuța corespunzătoare

 

      !!! TITULARUL CERERII TREBUIE ȘĂ FIE ȘI TITULARUL DE CONTRACT INDIVIDUAL CU FURNIZORII DE ENERGIE ELECTRICĂ ȘI / GAZE NATURALE.

      !!! În cazul decesului titularului ajutorului de încălzire și a suplimentului pentru energie este obligatoriu schimbarea titularului contractelor cu furnizorul și depunerea unei noi cereri de modificare titular pentru ajutorul de încălzire și supliment pentru energie.